You are viewing an unstyled version of this page. Either your browser does not support Cascading Style Sheets (CSS) or CSS styling has been disabled.

EIRENE beszédkapcsolatok

EIRENE beszédkapcsolatok


Pont-pont hívások
A pont-pont közötti hívások (point-to-point call) jellemzője, hogy mindkét fél egyidejűleg jogosult a beszédre.

Nyilvános vészhívások
Nyilvános vészhívás (pl. 112), amely vészhelyzetben a nem vasúti hatóságok értesítésére szolgál (public emergency call).

Körözvényhívások
A körözvényhívás (broadcast call) kezdeményezésekor egy előre definiált csoport résztvevői érhetők el, azaz a hívás csak azokkal a csoporttagokkal épül fel, akik az előre meghatározott területen tartózkodnak. A körözvényhívás egyirányú, tehát csak a kezdeményező fél tud beszélni, a hívottak passzív résztvevők. Ha egy résztvevő csoporttag felépült körözvényhívás alatt elhagyja a területet, akkor számára megszakadhat a hívás, míg a többi résztvevő között természetesen továbbra is fennmarad a kapcsolat. Ha egy csoporttag-előfizető, akkor érkezik erre az előre definiált területre, amikor felépült körözvényhívás van folyamatban, az ő készüléke is automatikusan belép a hívásba. A körözvényhívások tipikus példája amikor egy területi irányító körözvényhívásban tájékoztatja a területén tartózkodó vonatok mozdonyvezetőit, vagy éppen egy tolatócsapat tagja informálja az irányítókat valamilyen kialakult szituációval kapcsolatban.

Csoporthívások
A csoporthívás (group call) kezdeményezésekor szintén egy előre definiált csoport résztvevőit hívjuk, de a körözvényhívással ellentétben a csoporthívás kétirányú kommunikáció, a hívott előfizetőknek válaszolási lehetőségük van. Egyidejűleg viszont csak egy csoporttagnak van jogosultsága beszélni, és a kezdeményező fél bármikor magához veheti a beszédet. Ha egy résztvevő csoporttag felépült csoporthívás alatt elhagyja a területet, akkor számára megszakadhat a hívás, míg a többi résztvevő között természetesen továbbra is fennmarad a kapcsolat. Ha egy csoporttag-előfizető, akkor érkezik erre az előre definiált területre, amikor felépült csoporthívás van folyamatban, az ő készüléke is automatikusan belép a hívásba. (Balás)
Csoporthívásra példa lehet egy adott területen haladó mozdonyok mozdonyvezetői és az irányítók közötti kommunikáció, illetve egy fenntartó- vagy tolatócsapat tagjai közötti hívás.
A csoport- és körözvényhívási csoportok adatait a csoporthívási regiszter (GCR) tárolja. Egy előfizető több csoportnak is a tagja lehet. Csoport- vagy körözvényhívás egyszerűen kezdeményezhető a funkcionális hívószámok segítségével. A CT=50 hívástípus a csoport-, a CT=51 pedig a körözvényhívást jelenti.

Többrésztvevős hívások
A többrésztvevős hívásban (multi-party call) több, egyszerre maximum 6 előfizető vesz részt, jellegzetessége, hogy a csoport és körözvényhívásoktól eltérően itt mindenkinek és egyidejűleg van jogosultsága a beszédre.

Lap teteje